Nordic Arena medlemmer bak digital suksess!

Sammen med Nordic Arena medlemmene PwC og Schibsted, samt Possibility, har Vidi klart å lage et heldagsseminar innen digital kommunikasjon. I år kunne Digitaldagen skilte med deltakerrekord og noen av Norges beste foredragsholdere innen digital markedsføring og kommunikasjon.

Fra venstre: Gunnar Nilsen, Schibsted - Cecilie Dahl, Vidi - Torbjørn Torsvik, PwC

Tekst: Janne Rosenberg, Cox Bergen AS 
Foto: Fotograf Ole Kristian Olsen

– Årets Digitaldag den 26. oktober ble en stor suksess.  Med nærmere 300 påmeldte og gode foredragsholdere ble det en innholdsrik og spennende dag, sier daglig leder i Vidi, Cecilie Dahl. 

Anerkjente foredragsholdere
Årets tema var hva som fungerer innen digital markedsføring og kommunikasjon. Hva du bør gjøre for å oppnå bedre effekt, hvorfor du bør gjøre det og ikke minst hvordan. På scenen stod blant annet tekstdoktor Christine Calvert, digital strateg og ekspert innen content marketing, Pontus Staunstrup og senior SEO-konsulent og grunnlegger av Search Planet, Trond Lyngbø. Vidi er hovedarrangør av Digitaldagen sammen med Nordic Arena medlemmene PwC og Schibsted.
– Vidi er initiativtaker til konferansen sammen med Possibility og vi har ansvar for profil, logo og nettside i tillegg til samarbeid på promotering og innhenting av foredragsholdere. For oss er det viktig at foredragsholderne må ha en posisjon i markedet i forhold til sitt fagområde. Det vil si at de er anerkjent som foredragsholder, og kan tilføre ny kunnskap til deltakerne på Digitaldagen, sier Dahl.

Setter Bergen på kartet
Digitaldagen så dagens lys for første gang 13.oktober 2016.
– Jeg og Eirik Berge, som er markeds- og merkevaresjef i Possibility, hadde lenge snakket om å sette Bergen på kartet når det gjelder større konferanser. Første året testet vi Bergen med å avholde Content Marketing Bergen i januar 2016. Dette gav mersmak og vi arbeidet frem konseptet Digitaldagen, som ble arrangert i oktober samme år, sier Dahl.

Deler sin digitale kunnskap
Digitaldagen retter seg mot bedrifter i Norge som ønsker å lære mer, og holde seg oppdatert innenfor hva som skjer på den digitale fronten. Emnene spenner fra markedsføring, søkemotoroptimalisering og sosiale medier til AI og blockchain. Med andre ord er det noe her for de fleste som har en digital tilstedeværelse.
– Vi ønsker at deltakerne sitter igjen med ny kunnskap og har fått inspirasjon. Vi ønsker også at deltakerne skal kunne treffe nye potensielle kunder og bygge nettverk. Vi har fått veldig gode tilbakemeldinger fra deltakerne i år. De har vært svært fornøyd med Digitaldagen og vi har fått skryt for gode foredragsholdere, sier Dahl fornøyd.

Suksess
Etter to år har Digitaldagen allerede blitt en suksess, og det er tydelig at det er stor interesse for å lære mer om digital markedsføring og kommunikasjon.
– En stor årsak til at Digitaldagen har blitt en suksess, er Programkomiteen som blant annet består av Kristian Jæger fra Nordic Arena og at Schibsted og PwC ble med som medarrangører i år. Dette har også hatt en stor innvirkning på antall deltakere da vi har nådd ut til et større nettverk i år, påpeker Dahl.

– Hvorfor bør folk melde seg på Digitaldagen neste år?
– For å få med seg en av Bergens største konferanser hvor man kan bygge nettverk, hente inspirasjon og øke sin kompetanse!

Foredragene fra Digitaldagen 2017 finner du her:

http://digitaldagen.no/historikk/foredrag-digitaldagen-2017

Videointervju med noen av foredragsholderne:

http://www.pwc.no/no/kontorer/bergen/meld-deg-pa-digitaliseringsdagen.html