Drømmekjøkkenet satser på Sotra

12. juni åpnet Drømmekjøkkenet dørene til ny butikk like ved Sartor senter. Nettverket i Nordic Arena har blitt flittig brukt underveis i prosessen, blant annet til å lage reklamefilm for å markedsføre den nye satsingen.

Tekst: Janne Rosenberg, Cox
Foto: Trude Brun Wilhelmsen, TBW Foto
Film: Creato Media

– Vi har benyttet oss av nettverket i Nordic Arena der vi kan. EcoLight har levert alt innen belysning og det elektriske, maler Bjarnoll har malt og beiset alle overflater i butikken, X-Partner har levert kopimaskiner, Expoline har laget skilt og Bolig- og Industri Trygghet AS har koblet til vann og avløp, sier Benedicte Friele Grung, daglig leder for Drømmekjøkkenet. I tillegg har fotograf Trude Brun Wilhelmsen tatt bilder til nettsiden, Creato Media har laget reklamefilm og de har benyttet seg av Vestnytt og Bergensmagasinet for annonsering. Totalt har Drømmekjøkkenet handlet varer og tjenester fra nettverket for i overkant av kr 500 000,-

Perfekt beliggenhet
På grunn av stor byggevirksomhet på Sotra, ønsket Drømmekjøkkenet å starte opp en ny avdeling her, og da det perfekte lokalet ble ledig i Lieco-bygget, slo de til.
– Vi overtok lokalene på 350 kvadratmeter den 1. februar, og satte i gang byggingen av Drømmekjøkkenet Sotra. Vi rev ned vegger og tak og fjernet gulv. Det var rett og slett bare et skall igjen av det som tidligere hadde vært Handelsbanken sine lokaler. Vi støpte nytt gulv, bygget nye vegger og satte opp miljøene. Prikken over i-en var belysningen fra Ecolight. Resultatet ble perfekt, sier hun fornøyd. Drømmekjøkkenet Sotra har hatt døren åpen under bygging siden midten av mai. Den 12. juni var butikken ferdigstylet og flott, og klar for «normale» åpningstider med langåpent torsdag og lørdagsåpent. 24. august blir det offisiell åpningsfest.


Reklamefilm 
For å markedsføre den nye butikken har Drømmekjøkkenet også benyttet seg av Nordic Arena-nettverket til å lage en reklamefilm. 
– Denne filmen er et resultat av at jeg er medlem av nettverket. Jeg hadde samtale med Finn Kahrs og Elisabeth Takvam hos Creato Media under møtecupen, og da ble idéen om å lage en reklamefilm til åpningen av den nye butikken på Sotra skapt. Jeg ønsket å gjøre noe annerledes som våre konkurrenter ikke har gjort før, og å bruke denne reklamefilmen i sponset annonsering i digitale medier, forteller Friele Grung.  Ideen ble nylig en realitet, og i reklamefilmen ble medlemmer fra Nordic Arena brukt som statister for å belyse samhold og forretningsmessige bånd. 
– Vi fant ut at vi ville filme en butikk med atmosfære, og hvem var vel mer perfekt til å skape dette enn Nordic Arena sine medlemmer? De ble brukt som statister i filmen og gjorde en strålende jobb, sier Friele Grung.