Dataguard solgt i samarbeid med PwC

Gjennom fellesskapet i Nordic Arena, møttes Rolf Frøysa og Torbjørn Torsvik fra PwC. Det ble raskt etablert en relasjon, og samtalen mellom de to varte til de sene nattetimer.

Rolf har tidligere vært i kontakt og i dialog med flere av aktørene innenfor PwC sitt fagfelt - uten det resultatet og den nødvendige tilliten og forståelsen han da var ute etter.


- «Som gründer har jeg ansett mitt selskap for å være for lite til å kunne bli anerkjent av et selskap som PwC. Dette har imidlertid PwC helt klart tilbakevist, og det viser seg også tydelig gjennom vårt gode samarbeid. Åpenhet, ærlighet og ikke minst et resultatorientert samarbeid med PwC, har gjort i at jeg har solgt mitt selskap til en vesentlig høyere pris enn jeg selv ville klart å realisere. Uten PwC sitt bidrag, ville jeg ikke kommet i mål, og kan med stor sikkerhet si at jeg nok hadde avsluttet salgsprosessen i sluttfasen av forhandlingene.

PwC har i tillegg bidratt med et viktig kontaktnett på juridisk side som utvilsomt har styrket vår rolle overfor kjøper», sier Rolf Frøysa. Når man nå i etterkant ser på menneskene som satt på "vår side" av banehalvdelen, er det rimelig morsomt å tenke tilbake i tid. For 25 år siden hadde nok Dataguard og Broadnet møttes med balltre. Nå møtes vi under siviliserte forhold i Oslo, kanskje fortsatt med et lite balltre innerst inne», smiler Rolf.

«For PwC sin del har det vært en spennende, utfordrende og gøy reise, og dette er det største salget vi gjorde innen Telecom i 2015. Vår oppgave er å skape verdier for våre kunder, og på den måten skape verdier for oss selv. Dette er godt eksempel som støtter under vår misjon om at sammen bygger vi tillit og skaper verdier», sier Torbjørn Torsvik fra PwC.

Vi lurer selvsagt på hva en gründer som Rolf nå tenker om fremtiden. Har du noen planer?

- «2015 har vært et utfordrende år både privat og profesjonelt, og med 40 års-krisen på toppen, jobber jeg nå fortsatt med å finne meg selv. Noen få investeringer er gjort, og jeg satser på å lansere et nytt konsept og selskap i løpet av kort tid. Dette selskapet tar jeg selvsagt med inn i Nordic Arena som har vært og kommer til å fortsette å være det viktigste forretningsnettverket for meg. Å være naver er ikke noe for meg», smiler Rolf.